اخبار
 
اخبار برگزیده
 

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه 
به مناسبت شهادت شهید دکتر مفتح مراسم گرامیداشت 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور دکتر عباس اویسی، رییس محترم دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حاج آقای مهران، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان سیستان وبلوچستان، اعضای هیأت علمی و روحانیون  حوزه علمیه سفیران هدایت استان در تاریخ 2/10/ 97 جلسه هم اندیشی در دانشگاه پیام نور زاهدان برگزار شد.
دکتر عباس اویسی:
دانشگاه و حوزه باید در اوج بمانند -  نحوه اداره دانشگاه فراتر از سیاست‌های دولت است
رییس دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان گفت: حوزه و دانشگاه باید همچنان در اوج بمانند و انتظار داریم که حوزه از توان علمی دانشگاهیان بهره‌ گیرد.
 دکتر عباس اویسی دراین  نشست با بیان اینکه وحدت به معنای داشتن مبنایی مشترک است، اظهار داشت: وحدت یعنی وجود اهداف کلان مشترک و اهداف جزئی متفاوت و البته وحدتی که ما به دنبال آن هستیم یعنی مقصد واحد که می‌تواند در عین مدنظر داشتن آن مقصد، مجری‌های مختلف و راهکارهای متنوع داشته باشند.
رییس دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان  افزود: ما در این دو نهاد علمی و دینی به دنبال تربیت نسل آینده هستیم و جوانان ما باید خیلی حواسشان جمع باشد چراکه انتظارات از ما خیلی بالاست، این انتظارات مرتفع نخواهند شد مگر اینکه دست در دست هم بدهیم و در جهت یک هدف یعنی تربیت انسان‌های صالح در جامعه تلاش و همکاری کنیم.
دکتر اویسی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین مؤلفه‌های این مهم که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود موضوعی به نام آزاداندیشی، قبول تنوع اندیشه‌ها و آرای دیگران در دانشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه‌ها موظف هستیم دانشجویان را برای تحمل آرای مختلف آماده کنیم.
رییس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه انتظار داریم هماهنگی بین 2 مجموعه رییس دانشگاه، حوزه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیشتر باشد، گفت: مسائل دانشگاه به‌سرعت در جامعه بازتاب دارند و در همین راستا دانشگاه باید آرامش را به جامعه هدیه کند و تصمیمات هر چه محکم‌تر باشد جامعه آرام‌تر خواهد بود.
حجه الاسلام و المسلمین مهران:
قوانینی که به دلیل کم‌کاری حوزه و دانشگاه همچنان می‌لنگند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان سیستان وبلوچستان گفت: اگر وحدت واقعی حوزه و دانشگاه محقق می‌شد بعد از سال‌ها پای قوانینی نمی‌ایستیم که برخاسته از کشورهای غربی هستند.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهران در نشست مشترک اساتید ومدرسین حوزه علمیه سفیران هدایت سیستان وبلوچستان اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد که کار نشد ندارد و وحدت واقعی حوزه و دانشگاه با همت والایی در این دو نهاد وجود دارد میسر خواهد شد.
حجت‌الاسلام مهران در پایان عنوان کرد: رسالتمان را باید جدی بگیریم و در راه ایجاد هر چه بیشتر وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کرده و از ظرفیت‌های همدیگر استفاده کنیم.
 
 
بيشتر