اخبار
 
اخبار برگزیده
 






با هدف مهارت افزایی دانشجویان و تعامل صنعت و دانشگاه ؛
دانشگاه پیام نور و کانون کارفرمایی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند
رؤسای دانشگاه پیام نور و کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی، صبح امروز در مراسمی با حضور محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور و سیفی دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران تفاهم نامه همکاری در محل سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به امضا رسید.
این تفاهم‌نامه در پنج ماده به امضای حمیدرضا سیفی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان و همچنین محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور به امضا رسید که موضوع آن ایجاد همکاری مشترک در زمینه‌های علمی، آموزشی و همچنین فرهنگ‌سازی، توسعه اشتغال، ترویج و شکل‌دهی زیست‌بوم مهارت‌افزایی در کشور با استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقای توان علمی و مهارتی و حرفه‌ای نیروهای شاغل در واحدهای اقتصادی به‌منظور بهبود بهره‌وری و سطح دانش با محوریت آموزش و آزمون کلینیکی ذکر شده است.
برگزاری آزمون‌های جامع کشوری برای شناسایی، استعدادیابی، تعیین سطح مهارت‌آموزی افراد، طراحی و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی تخصصی و مهارتی به‌صورت حضوری و مجازی برای اعضای تشکل‌های کانون عالی برحسب حوزه فعالیت دو محور نخست همکاری ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.
همچنین از دیگر مفاد همکاری در این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین دوره‌های آموزشی مهارتی ویژه و نشست‌های تخصصی برای توانمندسازی دانش‌آموختگان دانشگاه، برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی با رویکرد ترویج فرهنگ کار و بهره‌وری به‌ویژه در حوزه فضای مجازی، ملی و بین‌المللی اشاره کرد.
در ادامه محورهای همکاری این تفاهم‌نامه سه بند مورد اشاره ذکر شده است: تولید محتوای آزمون‌ها و دوره‌های مذکور، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه در ارتباط با سازمان بین‌المللی کار و تدوین بسته‌های تشویقی مالی و آموزشی برای جذب دانشجو از اعضای تشکل‌های کانون عالی با مجوز هیئت‌امنای دانشگاه.
در تعهدات دانشگاه پیام نور ذیل ماده سوم این تفاهم‌نامه آمده است: استفاده از ظرفیت‌های خاص دانشگاه ازجمله اماکن، امکانات و تجهیزات سازمان مرکزی کلیه مناطق، استان‌ها، مراکز و واحدهای دانشگاه و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه.
ایجاد سازوکار اداری برای استفاده از موارد مذکور در کمترین زمان ممکن و همچنین امکان استفاده از ظرفیت‌های آزمون و آموزشی دانشگاه به‌صورت حضوری و الکترونیکی از دیگر تعهدات دانشگاه است.
تخصیص یک دفتر در مراکز استان‌ها به نماینده تشکل‌ها، امکان استفاده کانون عالی و کانون‌های استانی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه برای تشکیل جلسات ماهانه به‌صورت ویدئوکنفرانس و همچنین پیشنهاد بسته تشویقی مالی و آموزشی برای جذب دانشجو از دیگر مفاد این تعهدات است.
گفتنی است در تعهدات کانون عالی آمده است: استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی و آزمون‌های دانشگاه و ایجاد درآمدزایی برای طرفین، شناساندن برند دانشگاه به‌عنوان دانشگاه پیشرو در محورهای تفاهم‌نامه در کشور و معرفی اعضا جهت ادامه تحصسیل به دانشگاه، معرفی نمایندگان هر تشکل به شوراهای تخصصی دانشگاه جهت تدوین دوره‌های مهارت‌افزایی به فراخور رشته‌های تحصیلی در سرتاسر کشور، معرفی دانشجویان دانشگاه به حوزه‌های تخصصی تشکل‌های مرتبط جهت گذراندن دوره‌های کارآموزی، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مشترک در هر رشته بین دانشجویان معرفی شده از دانشگاه و تشکل‌های کارفرمایی معرفی شده از طرف کانون و معرفی نماینده از کمیسیون‌های تخصصی هر استان به دانشگاه برای تسهیل پایان‌نامه‌های کاربردی.
همچنین در ماده پنجم این تفاهم‌نامه که به شیوه اجرایی آن اشاره دارد، آمده است: برای پیگیری و تحقق مفاد تفاهم‌نامه، طرفین نمایندگانی را جهت تشکیل کمیته اجرایی که وظیفه تدوین برنامه راهبردی و سند چشم‌انداز و پیگیری و نظارت بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه را برعهده دارند معرفی می‌نماید. جلسات کمیته برای تدوین برنامه‌های پیشنهادی برطبق سرعت انجام امور و حداقل دو بار در ماه تشکیل و پس از امضای طرفین اجرایی می‌شود. امضاکنندگان حقوقی این تفاهم‌نامه یا نمایندگان تام‌الاختیار آن در هر زمان مسئول حسن اجرای تفاهم‌نامه هستند.
گفتنی است پس از امضای این تفاهم‌نامه که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین نمایندگان وزارت کار برگزار شد، نشست خبری رئیس دانشگاه پیام نور نیز برپا و خبرنگاران سؤال‌های خود را در حوزه‌های مختلف از وی پرسیدند که خبرنگار گروه دانشگاه نیز به پرسش سؤال‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداخت.
 
بيشتر