اخبار
 
1399/3/31 شنبه
بیانیه
بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان به مناسبت 31خردادشهادت دکترچمران و روز بسیج اساتید

با نام و به یاد خداوند بزرگ و مهربان

درسال 1399که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده و اساتید داشگاهها که از میادین اصلی آن هستند،سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه ‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشه نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران ، بسیار سخت بلکه محال است سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک ‏اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان ، سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نباید انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمود ، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید. به انگیزه سالگرد شهادت افتخار آفرین و انسان‏ سازش، ضروری است تا آنجا که مقدور است در شناخت ، ارائه افکار و بیان  راه و اعمال او کوشش کنیم .شهید مصطفی چمران رضوان الله علیه که هم در حوزه‌های علم و دانش وهم در حوزه اخلاق و دین‌مداری جزء برترین‌هاست، نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید. دانشمندی که هرگز شیفته برخی پیامد‌های مخرب علم نشده بلکه علم را جز به منزله وسیله در خدمت دین نپنداشته است. شخصیتی که به بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مد ظله) «در وجود خود تضاد‌های دروغین علم و ایمان، سنت و تجدد و علم و عمل را بی‌معنا کرده بود  ..

یقینا نقش دانشگاه و اساتید مسلمان در تحقق چنین اهداف مقدسی سرنوشت‌ساز و بنیادی است تا جایی که امام راحل (ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات می‌دانستند. در واقع نیروی پیش برنده هر کشوری در نائل آمدن به اعتلاء در همه عرصه‌ها، پیشرفت در حوزه‌های علم و فناوری است، اما از طرفی علم و دانشی تعالی بخش بشریت خواهد بود که توام با تهذب و ایمان باشد.

دانشگاه اسلامی و استاد تراز انقلاب اسلامی  در دانشگاه پیا نور به دنبال تربیت و پرورش انسان‌های متعالی است؛ انسان‌هایی که علم و تکنولوژی را صرفا ابزاری در جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های الهی بشریت می‌دانند، نه همچون انسان تک‌ساحتی غرب که گرچه در عرصه‌های تکنولوژی گوی سبقت را از رقبای شرقی خود گرفته است، اما در زندان مادی‌گری خویش و زیست جهانش محبوس مانده است.

انقلاب شکوهمند اسلامی نقطه عطفی در تحول آفرینی نهاد‌های انسان‌سازی، چون دانشگاه بود. انقلابی که در دامان خود عالمان ودانشمندان برجسته‌ای را تربیت نمود که ضمن درخشیدن در عرصه‌های علمی، اما هرگز در دام علم ابزاری محدود و محبوس نشده و از دانش اکتسابی خود جز در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف الهی و تربیت انسان‌های الهی بکار نبردند. نمونه‌های بارزی را می‌توان از این شاخصان علمی نام برد که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آیند.

این نکته راهبردی است که استاد تراز انقلاب اسلامی همانا استادی است که با توسل به روحیه جهادی در حوزه‌های علم و فناوری نقش بارزی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا نماید. استادی که ضمن درنوردیدن مرز‌های علم و دانش در میسر اهداف آرمانی و الهی انقلاب که تربیت انسان‌های متعالی است گام بردارد.

امید است همه نهاد‌های انقلابی متولی حوزه علم و دانش عمل تلاش خویش را بر تربیت و به کارگیری استاد تراز انقلاب مبذول داشته تا تربیت یافتگان مکتب علم ودانش انسان‌هایی دین‌مدار، الهی و تمدن‌ساز باشندو همه اساتید بسیجی در راه خدمت به میهن اسلامی و تربیت نسل فردا موفق و سربلند وسرفراز باشند
 
بيشتر